Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2012 20:08 - ЗА СПРАВКИТЕ СЛЕД ПРОДАЖБА НА ИМУЩЕСТВО
Автор: peeva1950 Категория: Хоби   
Прочетен: 1863 Коментари: 0 Гласове:
1



СПРАВКА ЗА СПРАВКИТЕ СЛЕД ПОКУПКО-ПРОДАЖБА НА ДВИЖИМО И НЕДВИЖИМО ИМУЩЕСТВО

 

Автор Петранка МИЛЕВА

 

Похвална е инициативата на кабинета  за въвеждане на електронно обслужване на гражданите от държавната администрация!

Улесняване на обслужваните!

Улесняване и на обслужващите!

Четох, че в Естония успешно се прилага този модел на административно обслужване!

 

За скептиците ще подчертая, че в резултат корупцията е силно намаляла, почти изчезнала. На път са да изчезнат и многобройните видове документи, с които получаваме достъп до информаионните масиви на различните държавни институции. Предстои унифицирането на личната карта за получаване достъп до личната информация от гражданите.

Докато чакаме влака за Европа и в този забравен коловоз ежедневно се сблъскваме с нескончаеми справки и справчици, неосведомеността за които ни трови ежедневието.

 

Застраховайки се, че не съм специалист в сделките по покупко-продажба на движимо и недвижимо имущество и аз както и стотици обикновени съвестни граждани се оказах в задънена улица. Получих едно уведомление, че дъщеря ми дължи данък за движимо и недвижимо имущество, което отдавна не е нейна собственост. Тя при това е от няколко години в Германия и отдавна е забравила, че е притежавала тези имоти.

 

  1. Годишен данък за притежавано МПС – товарен автомобил.
  2. Годишен данък за притежаване на идеална част от сграда в населено място.
  3. Годишен данък за притежаване на вилен имот.

 

Запътих се аз, с писмото в ръка за справка.

Първата мисъл, която ме осени, когато видях огромните опашки пред касите на Общинската дирекция „Местни приходи от данъци и такси” - местното данъчно, както го наричаме и липсата на отдавна изчезналите гишета с надпис „Справки”, беше ще мога ли да си свърша делово и оперативно работата?

 

За щастие, макар и твърде иронизираната женска логика не ми изневери. Едва ли касовия салон беше мястото, където би трябвало да ме обслужат в моя случай. Ясно ми беше, че там служителите са оторизирани да събират данъците и таксите, които не са спорни. Удобно-неудобно, качих се на горния етаж и попитах. Любезно ме насочиха към стая № 2 – за нашето данъчно. За местните общински или районни  дирекции по принцип – мястото, където се издават данъчните оценки на имотите.

 

ЕВРИКА! Там имаше само няколко човека. Любезната служителка взе уведомлението и започна справката.

Оказа се, че по ПЪРВА ТОЧКА  купувача не е подал данъчна декларация за притежаваното от него МПС. Недоумявах, как това се е получило, след като много добре си спомних, че аз лично съдействах тогава на дъщеря си при оформянето на сделката, купих някаква марка и платих изискуемия се данъчен еквивалент до момента на покупко-продажбата в касовия салон на данъчното.

 

Но…Тук не става въпрос за това действие и изискване. Това, че купувача не си е платил данъка си е лично негов проблем. Проблемът на дъщеря ми се състои в една простичка формалност. Нарича се УВЕДОМЛЕНИЕ, че притежаваното МПС, марка, модел и пр.  считано от дата…е продадено на друг собственик.  Към настоящето се прилага съответния документ – в случая копие от договора за покупко-продажбата. Ако не сте запазили този вече ненужен Ви документ, има и друг начин – справка от КАТ от кога до кога МПС е било Ваша собственост и точка. Беше ми дадена бланка, унифицирана за тази цел, която е трябвало да се попълни веднага след покупко-продажбата.

 

По ВТОРА ТОЧКА ми обясниха, че там партидата за този имот е закрита. Купувачът си е свършил работата, подал си е заявление за притежавания имот след изповядването на сделката. Сумата, обаче е дължима, впредвид обстоятелството, че данъчната оценка се извършва няколко месеца преди окончателното прехвърляне на имота. По тази причина, независимо, че са били платени всички данъци на имота се е натрупала тази сума, като дължима до момента на  окончателното оформяне на сделката.

 

По ТРЕТА ТОЧКА, получих съответния за целта документ ЗАЯВЛЕНИЕ от продавача (дъщеря ми)  за закриване на партидата й по вилното място, което е следвало да бъде подадено веднага след изповядването на сделката в районното  общинско данъчно управление. Дирекция „Местни приходи от данъци и такси”. Тук заявлението следва да бъде придружено също с копие от договора между страните.

 

След извършването на тези справки, узнах за СПРАВКИТЕ, които следва са се направят, независимо, че е прехвърлена собствеността на друго лице, или лица.

Всеки си мисли, че си е свършил работата, като се е подписал, пред нотариуса и си е изчистил всички дължими данъци до момента на сделката. Плесва с ръце и си продължава по пътя.

 

Парадокс, нали? Подобен на този – Седя си аз и си мисля, и по едно време виждам, че само си седя. Докато само си седим и не мислим, отговорността от нашето бездействие си остава за наша сметка. Утешителното в случая е, че не стана дума за глоби или  други санкции, произтичащи от тази на пръв поглед невинна небрежност.

Едва ли има професионалист на света, който да се закълне, че знае абсолютно всичко?!

 

Дирекция „Местни приходи от данъци и такси” към община Бургас не е църква, в която можем да си запалим свещичка, или своего рода да си купим индулгенция за опрощаване на греховете. Божието – Богу, кесаревото – кесарю!

На мен обслужването ми хареса. Тук хората са професионалисти, бързо, акуратно и коректно обслужват гражданите!

 

 image

 

 

 

 

 





Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: peeva1950
Категория: Хоби
Прочетен: 1365029
Постинги: 576
Коментари: 319
Гласове: 483
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930