Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2011 00:30 - ПЪРВИ МАЙ ПРЕДИ 50 ГОДИНИ И ДНЕС...
Автор: peeva1950 Категория: Хоби   
Прочетен: 6207 Коментари: 8 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

            ПЪРВИ МАЙ ПРЕДИ 50 ГОДИНИ В БЪЛГАРИЯ

 

 

Времето…открехна завесата. Беше душно…Късите бели чорапки се потапяха в гуменките, като в гемии…

Плувахме…по улица „Първи май” на първи май…
Черно-бели вълни, бели блузки и черни поли, панталони, с червени връзки....

(Сега Александровска)

В Бургас…

Беше жарко и душно…

 

Комунистическите величия щедро махаха на тълпата, която приближавайки към трибуната вдигаше червени и български знаменца с мощно „УРА-а-а-а….

Трибуната беше един набързо скован подиум, на две нива…

Точно срещу БНБ : Българска Народна Банка; сега НАП – Национална Аенция по приходите.
Сега и български банки вече няма.

 

Там до тях на една трибунчица на едно ниво, стояха посърналите и набръчкани лица…и медали…Борци и не борци, всякакви званци и самозванци…

Хора, воювали за теб СВОБОДА!

Но… ти не настъпи…

Минавайки край тях, вече отекваше възглас: а…а…а…

 

Първи май 1960 год.

Преди 50 години.

Жарко и душно…

Душите ни теглеха към плажа.

Веднага след задължителните манифестации хуквахме на там с весел смях.

 

Нямаше глад.

Нямаше напрежение.

Не заключвахме вратите си, защото нямаше и крадци.

В пост-комунистическа България, след 20-годишен мъчителен „демократично-капиталистически преход” е много…., много….по-лошо от комунистическо!!!

 

Колко жалко, че времето, което отмина беше комунистически терор, но светъл терор за един народ българския народ и републиката беше НАРОДНА .

НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Сега, Българийо, само република България, защото народа бавно си отива…, ЧЕСТИТ ПЪРВИ МАЙ!

 

Дай Боже, да настъпи Ерата на свободния, достъпен, добре заплатен труд!

Защото сегашното е ужас.

Работа няма, 8-часов работен ден няма!

Плащане на заплати навреме няма!

Някъде плащат „под масата”, „над масата”!

Уж нарушават закона…, а никой не ги съди…

Уж ги хващат, но пък бързо след това ги пускат…

 

Време е по примера на Чикаго да излезем на улиците и да воюваме за правата си:

Достоен труд!

Достойни пенсии!
Достойни заплати!
Достойно лечение!
Може ли сега, някой да ми каже, че искаме нещо комунистическо?!?!

 

Искаме ПРАВА!

Не искаме да живеем в мизерия!

Искаме СВОБОДА!

 

Дружна песен днес да екне,

Песен, песен на труда!

На сърца ни да олекне!

Да живей, живей труда!

 

Вятърът, пронизващия бриз в не-особено горещия 30 април – срещу 1 май 2011 година мигновено затвори воала на времето…

 

ЧЕСТИТ ПЪРВИ МАЙ, ПРИЯТЕЛИ!
Не трябва да връщаме Времето…

Трябва да направим така, че Времето да работи за НАС!
Мир и разбирателство МЕЖДУ ВСИЧКИ НАРОДИ!!!

Толкова ли много искаме ние – тия ОТДОЛУ, че ония ОТГОРЕ не ни чуват?!!!





Гласувай:
16


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. lidislidis - Те са си все едни и същи ! Така сте ги свикнали, да им се молите без резултат...
01.05.2011 00:43
Толкова ли много искаме ние – тия ОТДОЛУ, че ония ОТГОРЕ не ни чуват?!!!

Свикнали са да не ви чуват десетилетия. . .а вие сте свикнали да се молите без резултат! Ония "отгоре" на север са слуги, а работниците и избирателите са господари на благата !И не се молят от 100 години! Поздрав!
цитирай
2. tota - Не, различни са...
01.05.2011 11:59
Между тях стоят парите...и пропастта ....
ПРИКАЗКА ЗА СТЪЛБАТА
Посвещава се на всички, които ще
кажат: "Това не се отнася до мене!"
"Кой си ти?" - попита го Дяволът.
"Аз съм плебей по рождение и всички дриплювци са мои братя! О, колко грозна е земята и колко нещастни хората!"
Това говореше млад мъж с изправено чело и стиснати юмруци. Той стоеше пред стълбата - висока стълба от бял мрамор с розови жилки. Погледът му бе стрелнат в далечината, гдето като мътни води на придошла река шумяха сивите тълпи на мизерията. Те се вълнуваха, кипваха мигом, вдигаха гора от сухи, черни ръце, гръм от негодувание и яростни викове разлюляваха въздуха и ехото замираше бавно, тържествено, като далечни топови гърмежи. Тълпите растяха, идеха и облаци жълт прах, отделни силуети все по-ясно и по-ясно се изрязваха на общия сив фон. Идеше някакъв старец, приведен ниско до земи, сякаш търсеше изгубената си младост. За дрипавата му дреха се държеше босоного момиченце и гледаше високата стълба с кротки, сини като метличина очи. Гледаше и се усмихваше. А след тях идеха все одрипели, сиви, сухи фигури и в хор пееха протегната, погребална песен. Някой остро свиреше с уста. Друг, пъхнал ръце в джебовете, се смееше високо, а в очите му гореше безумие.
"Аз съм плебей по рождение и всички дриплювци са мои братя! О, колко грозна е земята и колко са нещастни хората! О, вие, там горе, вие..."
Това говореше млад момък с изправено чело и стиснати в закана юмруци.
"Вие мразите онези мъже?", попита Дяволът и лукаво се приведе към момъка.
"О, аз ще отмъстя на тия принцове и князе. Жестоко ще им отмъстя заради братята си, заради моите братя, които имат лица жълти като восък, които стенат по-зловещо от декемврийските виелици! Виж голите им кървави меса, чуй стоновете им! Аз ще отмъстя за тях! Пусни ме!"
Дяволът се усмихна:
"Аз съм страж на онези горе, и без подкуп няма да ги предам."
"Аз нямам злато, аз нямам нищо, с което да те подкупя. . . Аз съм беден дрипав юноша. . . Но аз съм готов да сложа главата си."
Дямолът пак се усмихна:
"О, аз не искам толкова много! Дай ми ти само слухът си!"
"Слухът си? С удоволствие. . . Нека никога нищо не чуя, нека. . ."
"Ти пак ще чуваш!" успокои го Дяволът и му стори път. "Мини!"
Момъкът се завтече, наведнъж прекрачи три стъпъла, но косматата ръка на дявола го дръпна:
"Стига! Спри да чуеш, как стенат там долу твоите братя!"
Момъкът се вслуша. Странно - защо те започнаха изведнъж да пеят весело и така безгрижно да се смеят! . . . И той пак се завтече. Дяволът пак го спря:
"За да минеш още три стъпала, аз искам очите ти!"
Момъкът отчаяно махна ръка:
"Но аз тогава няма да мога да виждам нито моите братя, нито тези, на които отивам да отмъстя!"
Дяволът: "Ти пак ще виждаш. . . Аз ще ти дам други, много по-хубави очи!"
Момъкът мина още три стъпъла и се вгледа надолу. Дяволът му напомни:
"Виж голите им кървави меса!"
"Боже мой! Та това е тъй странно: кога успяха да се облекат толкова хубаво! А вместо кървавите рани, те са обкичени с чудно алени рози! . . ."
През всеки три стъпала Дяволът взимаше своя малък откуп. Но момъкът вървеше, той даваше с готовност всичко стига да стигне там и да отмъсти на тези тлъсти князе и принцове: Ето едно стъпало, само още едно стъпало и той ще бъде горе! Той ще отмъсти заради братята си!
"Аз съм плебей по рождение и всички дриплювци. . ."
"Млади момко, едно стъпало още! Само още едно стъпало и ти ще отмъстиш! Но аз винаги за това стъпало искам двоено откуп: дай ми сърцето и паметта си!"
Момъкът махна ръка:
"Сърцето ли? Не! Това е много жестоко!"
Дяволът се засмя гърлесто, авторитетно:
"Аз не съм толкова жесток. Аз ще ти дам в замяна златно сърце и нова памет! Ако не приемеш, ти никога няма да минеш това стъпало, никога няма да отмъстиш за братята си - тези, които имат лица като пясък и стенат по-зловещо от декемврийските виелици." Юношата погледна зелените иронични очи на дявола.

"Но аз ще бъда най-нещастния. Ти ми взимаш всичко човешко!"
"Напротив - най-щастливия! . . . Но? Съгласен ли си: само сърцето и паметта си?"
Момъкът се замисли, черна сянка легна на лицето му, по сбръчканото чело се отрониха мътни капки пот, той гневно сви юмруци и процеди през зъби:
"Да бъде! Вземи ги!"
. . .И като лятна буря, гневен и сърдит, разветрил черни коси, той мина последното стъпало. Той беше вече най-горе. И изведнъж в лицето му грейна усмивка, очите му заблестяха с тиха радост и юмруците му се отпуснаха. Той погледна пируващите князе, погледна долу, гдето ревеше и проклинаше сивата тълпа. Погледна, но нито мускул не трепна по лицето му; то бе светло, весело, доволно. Той виждаше долу празнично облечени тълпи, стоновете бяха вече химни.
"Кой си ти?" - дрезгаво и лукаво го попита Дяволът.
"Аз съм принц по рождение и боговете ми са братя! О, колко красива е земята и колко са щастливи хората!"
цитирай
3. анонимен - Днес празнуват другарките и другарите на ония ...
01.05.2011 14:00
След няколко години, когато няма да има живи участници в ограбването на България, в училищата ще се изучава истината.
Дотогава !
ЗАЕДНО !
Майка ми и баща ми са изселени от жълтите павета в Мадан.
Няма наказани другари и няма извинение от партийката им.
Честит ви 1-ви май, другари и другарки !
Дано живеете дълго и изживеете " интересни времена " !
цитирай
4. balkanec - Колелото се върти
01.05.2011 17:49
Сега като фалира капитализма глобално - пак ще си върнем социализма - под една или друга форма.
Преди 20 г. си мислехме, че сме хванали влака за света на Некермана, където всички ще станем херцози и херцогини.
Оказа се, че сме хванали влака, който минава през канализацията.
Време е да вземем да слезем и да сменим посоката.
цитирай
5. анонимен - ЗАЕДНО
01.05.2011 17:58
?
цитирай
6. анонимен - Изселените да са благодарни, че са ...
01.05.2011 19:13
Изселените да са благодарни, че са се разминали само с това. Вероятно са си го заслужили. Все пак не всички са ги изселвали а само фашагите и техните слуги.
На свестните хора, чеснит празник!!!
цитирай
7. tota - Изселените да са благодарни, че са ...
01.05.2011 20:11
kushel написа:
Изселените да са благодарни, че са се разминали само с това. Вероятно са си го заслужили. Все пак не всички са ги изселвали а само фашагите и техните слуги.
На свестните хора, чеснит празник!!!


Има вече само бедни и богати българи...да не се поддаваме ...без квалификации вече ...Всичко друго е заради " разделяй и владей"...
цитирай
8. kalabak - Твърде много са тиквите в тая България
25.05.2011 21:23
kushel написа:
Изселените да са благодарни, че са се разминали само с това. Вероятно са си го заслужили. Все пак не всички са ги изселвали а само фашагите и техните слуги.
На свестните хора, чеснит празник!!!


Ако свестните хора са като Вас, жална й майка на България... За тия, които Вие поддържате, в едно сатирично стихотворение съм написал: „... те – със димитровски идеали
натрупаха несметни капитали,
с които днес отроците червени,
пак яхат ни,
но вече – бизнесмени.”
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: peeva1950
Категория: Хоби
Прочетен: 1362449
Постинги: 576
Коментари: 319
Гласове: 483
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930